CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

TOLONG KLIK

Pages

Saturday, March 3, 2012

DALAT OHHHH DALAT...Rutin Hari AhadKU!!!





Hai genggg....lama da chegu lin tak update ntry chegu lin nih..bukan per... duk asyik carik tutorial nk cantikkan blog nih dan ape2 jer info tentang blog..So sekarang baru ader masa untuk cerita2 lagi..

ni kisah aktiviti chegu Lin di hujung minggu....


 Adreanna & Ayah




 Makan besa-besa jer..Ni kira makanan paling sodap di kedai makan nih..jom tryyy!!!






 Ni la kedai selera hujung kampung..tepi pantai lagik..memang tempat besa kitaorang  makan-makan di hujung minggu.





 Pemandangan biasa hujung minggu di Dalat, Sarawak...Ni baru balik dari pasar..terpaksa naik perahu bagi sesapa yang datang dari kampung seberang.





 Ni yang uniknye sarawak...Perahu ber'enjin' ni adalah pengangkutan yang penting untuk ke mana2 memandangkan kebanyakkan rumah dibina ditepi2 sungai..generasi baru sekarang baru buat rumah tepi jalan  raya..





 Baru nak ke pasar ker!!!!!!!1st time cg naik perahu ni..menggigil2 lutot..dah tak besakan..takot betul chegu..tp bila da berkali2 naik..tak rase pa dah..besh lagik.diorang kat cni selamba jer tak pakai life jaket..sume pandai berenang la katakan,budak2 kecik pun selamba jer terjun dalam sungai yang dalam...ish..ish..ish,,





Sapa yang nak ke Sibu bleh la naik bot nih..Ni la bot terakhir ke sibu 12.30 tgh..Klo terlepas pi la naik bas di Mukah nun..lebih kurang sejam dari Dalat..Syokkk wooo naik bot ni cam naik F1..akekekeke...








2 comments:

aReLaN said...

eh,dalat??yang pernah kuar dalam teks english literature tu ke???

salam perkenalan.singgah & follow dari segmen tambah follow tanpa blogwalking by mr. doctor

Anonymous said...

Yup,